h1

2009 íróként

január 2, 2010

Az olvasmányaimról már ejtettem pár szót, most itt az ideje számot vetni: mennyit haladtam idén íróként?

A gyereknevelés, noha egész nap otthon vagyok, több időt emészt fel, mint az elején gondoltam volna, mivel a nappali szundik tartama erősen lecsökkent, így aztán jó, ha másfél-két órám marad fordítani és írni. Az idei év inkább a fejben írás éve volt – ami szintén hasznos, csak épp nem látványos.

Elkezdtem a Halott sárkányt; aztán elkezdtem még egyszer. És még egyszer. A megírt mintegy 103K nem veszett kárba, gazdagabb lettem jó pár felismeréssel, és megküzdöttem az Ólomerdő árnyaival. Hogy milyen sikerrel, az majd kiderül, mert kapacitásomat egy másik regény kötötte le…

…a Spét (ami futott már Bogátik ill. Finálé egy, kettő munkacímen is). Jelenleg 126K van készen, ennek felét idén írtam, és most nagyon bennem van a történet – szárnyalásról nem lehet beszélni, de töretlenül haladok.

A harmadik regényötletemhez meg csak anyagot gyűjtöttem, de egyelőre félgőzzel. Most minden a Spétről szól, ez csupán lesben áll a háttérben.

Írtam egy mesét, egy hangosnovellát és néhány mini-novellát Az Északi Szövetségbe. Nem idén írtam, de megjelent egy novelláskötetem Nyulak • Sellők • Viszonyok címmel. A cseh Ikarie magazin megvette egy novellámat, és 2010-ben le is közli.

Belekezdtem közben még néhány novellába és egy forgatókönyvbe, de azt nem tudom, mikor fejezem be bármelyiket is. Nem ezek állnak az első helyen.

Részt vettem továbbá a Hungaroconon, ahol előadást tartottam a nyers kéziratokról, és elmentem az ötnapos írótáborba, ahol Damon Knight: Creating Short Fiction című könyvéből tartottam előadásokat és vezényeltem írásgyakorlatokat.

Keveset írtam ahhoz képest, hogy mennyit írok máskor. Ugyanakkor meg sokat is. Mások szerint: eleget. Érzésem szerint: nem eleget.

2010-ben összekapom magam.

Reklámok

2 hozzászólás

  1. Most épp nem ugrik be: ez a Spét miről is fog szólni?

    Amúgy meg: gyereket nevelsz. Ennél többet ember nem tehet egy szebb világért 😉


  2. Korábban más volt a munkacíme, azért nem ismerős így, itt írtam róla: https://kleinheincz.wordpress.com/2009/09/08/finale/

    🙂



Vélemény, hozzászólás?

