h1

Nyomdában Az Északi Szövetség

december 3, 2009

Frissítve

A nyár folyamán a Mit írok most? oldalon szerepelt egy „irodalmi betétek” pont, amelynek számlálója egyre nőtt, nőtt, aztán egyszer csak eltűnt az egész. Most végre elmondhatom, mi volt ez: Az Északi Szövetség című M.A.G.U.S. világkönyvhöz írtam pár mininovellát színesítésként az egyes országleírásokhoz. Nem mondhatnám, hogy témaválasztásukban tipikus M.A.G.U.S.-írások lennének, az adott ország átlagos lakosai jönnek-mennek, keverednek bajba és abból ki. Kis konfliktusok, kis örömök.

Örültem a lehetőségnek, előzetes húzódozásom ellenére határozottan élveztem az írást (bár pont a legjobban sikerült nem került be a kötetbe, mert máshova jobban illene), de egyelőre még nem döntöttem el, hogy a lábam vízbe mártása után mélyebbre merészkedjek-e.

Frissítés (december 5.): Részletek a „Tovább” után.

Fülszöveg:
„Ynev földjét korok óta háborúk dúlják; határokat törölnek el és rajzolnak újra, tüzükben legendás harcosok és koronás fők emelkednek az örökkévalóság magaslataiba, lángeszű bölcsek lelnek új eszmékre. Tizenháromszor csaptak össze eleddig a fekete és vörös lobogók, egyaránt hozva kínt és dicsőséget az alájuk sereglett országoknak, tizenháromszor feszült egymásnak Ynev két legnagyobb hatalma: Toron és az Északi Szövetség.

A Népek és birodalmak könyvsorozat második kötete Észak vörös hadurainak birodalmaiba nyújt bepillantást, az emberek mindennapi életétől kezdve a legmagasabb hercegi körökig és legféltettebb titkokig. Mert a Szövetség a szikla, amely a Pyarroni Eszme tornyát tartja, az üllő, amelyen számtalan dicső harcos és korszakalkotó gondolkodó lelke kovácsolódott. Birodalmainak hol vad, hol emberek kezéhez szelídített vidékein régvolt korok visszhangjai festik meg az ott lakók álmait, melyek csatákról, varázslatokról, de hétköznapi örömökről is szólnak. Nincsen hősiesség, ha nincs otthon, amiért küzdeni érdemes – ismerd hát meg a Kettős Hold országait igaz valójukban: a háztáji örömöket, a tűzhely erejét és a veszedelmeket, kalandra csábító kihívásokat egyaránt!

Kötetünket ajánljuk mindazoknak, akik akár olvasóként, akár játékosként szívesen barangolnak Ynev tájain, és azoknak is, akik csupán meg szeretnék ismerni ezt a varázslatos világot.”

A kötetről a Delta Vision honlapján olvashattok többet – ami ott nincs leírva, ám érdekes lehet:

Az Északi Szövetség tartalmazza:
• Satralis leírását;
• az Északi Szövetség országainak földrajzi, gazdasági, vallási, mágikus és társadalmi sajátosságait;
• kronológiát és összefoglalókat Észak történelmi eseményeiről;
• két A3-as színes és hét fekete-fehér térképet (by Domoly és Beelze) ;
• művészi illusztrációkat (Cserny Tímea, Kovács Péter, Tikos Péter és Vass Richárd munkáit; a borítót Jantner János festette);
• irodalmi betéteket (ezt már tudjátok);
• valamint érdekességeket és kalandötleteket.

(Ezt nem kéne külön kiemelni, de egy ilyen könyvnél ez igen fontos, és volt már rá példa, hogy hiányzott: van benne szószedet és kulcsszavakat tartalmazó tárgymutató.)

A szerzők névsora: Berecz Gábor, Bocsi Sándor, Bocsi Szabolcs, Dományi Bálint, Járdán Csaba, dr. Körmendi Csaba és Széles Csaba (meg én).

A könyv december 16-án jelenik meg.

8 hozzászólás

  1. Igen, erről nekem is csiripeltek a madarak, és nem is akartam hinni a fülemnek. Mondtam is, hogy akkor egy ilyenre befizetek, mert kíváncsi vagyok, mi sül ki ezekből az összetevőkből.
    Pedig nem vagyok MÁGUS fan, mert nem kimondottan jöttek be számomra a kráni fejvadászok és társaik.
    De a kis konfliktusokra és kis örömökre befizetek. 🙂


  2. Micsoda cserfes madarak röpködnek errefelé!
    Fejvadászokkal nem szolgálhatok, de bárd van! 🙂 Meg kofa, asztalos, pék, utcakölyök és térképész…
    Az én kis színeseim viszont töredékét képezik csak a szövegnek (nem is mindet írtam én), a lényeg a világleírás és a gyönyörű illusztrációk és térképek.


  3. Szerintem ebbe a kötetbe pont ilyenek kellenek majd, és te pont ebben vagy jó, tehát ideális a párosítás.

    Mellesleg a “lábujjmártogatáson” túl mintha írnál egy manifesztációs novellát is, az nem MAGUS?


  4. Írom a novellát is, de most elég csehül állok (ezek a mininovellák is lassan jöttek csak össze), mert egyre kevesebb az időm dolgozni, és akkor is fordítok inkább, vagy a regényemet írom. Fogalmam sincs, mennyi haladékom van még.


  5. Hmm.. érdekes lesz, remélem minél előbb kezembe vehetem a saját kis példányomat, a bárdnak örülök hogy lesz, a fejvadászok meg maradjanak a sej-hajukon:D. A mini-novellákra pedig különösen kíváncsi vagyok.


  6. […] Közben persze haladtam mással; a Spét munkacímen futó színházas regényem szépen halad és már 126K-nál tart, és idén megjelent egy novelláskötetem és pár mininovellám az Északi Szövetségben. […]


  7. Üdv!

    Az ÉSZ talán legsikerültebb részei az országbemutató mininovellák! Köszönet értük!


  8. Én köszönöm a visszajelzést! 🙂



Vélemény, hozzászólás?

