h1

Egy új kezdet

szeptember 2, 2009

Bár legutóbbi drasztikus lépésem óta csend van, aki figyeli a számlálót, az láthatta, hogy már 16K-nál tartok az új változatban – és jobban megy, mint eddig, de azt hiszem, ez a minimum ennyi újrakezdés után.
Ami még új: elkezdtem átírni az Ólomerdőt forgatókönyv formátumba – nem kevés változtatással. Ez csak mellékes projekt, nem sürgős, sosem csináltam ilyet, valószínűleg elsőre nem lesz forgatásra alkalmas, de ezt gyorsabban meg tudom írni, mint lefordítani a teljes könyvet, és ki tudja…?
Ha másra nem is, arra jó lesz, hogy többet tudjak meg (lehetőleg ingyen) a forgatókönyvírásról – amire még szükségem lehet, ha nagyon megszorulok anyagilag. Egy ismerősöm dobta fel az ötletet, azt tanácsolva, hogy húzzam ki az irodalmi gerincem és írjak gengsztervígjátékokat, de egyelőre megpróbálom a gerincem megtartásával venni a forgatókönyvírás akadályait.
És ez itt a reklám helye: a CeltX ebben óriási segítség, mint ahogy a yWriter is kiváló regényíró program  – lenne, ha használnék jegyzeteket, de eddig nem tudtam kihasználni a lehetőségeit. Az „X” projektnél majd eldől, hogy mennyire tudom használni.

5 hozzászólás

  1. Hm, ez a mellékes forgatókönyvezés egész jó ötlet. Kiváncsi vagyok, visszahat-e a stílusodra.


  2. Egyszer régen egy vázlatot forgatókönyv formában írtam meg először, és aztán írtam át prózába. Hááát… Az a baj, hogy akkoriban még nem tudtam semmit a nézőpontokról. Most már tudom, hogy egy az egybe csak objektívbe érdemes áttenni.

    De nagyon kíváncsi vagyok a forgatókönyvre is majd (mint amatőr filmes mondom) 🙂


  3. Hmm… én tök szívesen vennék egy egészestés Ólomerdő filmet. Vagy egy animesorozatot 🙂


  4. Egyelőre nem hiszem, hogy látszana, mert már megírt sztorit dolgozok át forgatókönyvvé – ha nulláról kéne forgatókönyvként felépítenem egy ötletet, az már érdekesebb.


  5. Na, majd megmutatom, mert biztos lesznek benne hibák.



Vélemény, hozzászólás?

